Thom zei vanmorgen in de auto dat hij wel eens een keertje een stukje wilde rijden in de camper, om te voelen hoe dat voelt. Wist hij veel dat hij later vandaag bovenop de camper moest meerijden om kabels en takken omhoog te houden, zodat we over het campingpaadje konden rijden! Ik geloof dat we ons af en toe nog een beetje vergissen in hoe groot we zijn :-).

De plek die we op de camping hadden toegewezen gekregen, was erg schaduwrijk, dus we wilden even kijken of er misschien nog een andere plek was, die we leuker vonden. We zagen er een paar waarvan we het idee hadden dat we er wel in pasten en bij de receptie bleek er ook eentje beschikbaar te zijn de helft van de tijd dat we hier zijn (dan zouden we 1x verkassen, maar dat is niet zo erg). Dus wij er naar toe….maar de 5th wheel is best wel hoog, veel takken hingen laag, bochten waren vrij krap en de bocht om de plek op te rijden niet te nemen haha! Je moet namelijk ook genoeg ruimte hebben om te draaien en daar vergis je je eerder in dan het formaat van de plek. Uiteindelijk hebben we een rondje gereden en zijn we toch gaan staan op de plek die we in eerste instantie hadden gekregen. Ook prima, we staan om de hoek van het strand, dus als de zon hier weg is, dan gaan we lekker op het strand zitten. We hebben hier ook elektriciteit dus als de panelen niet genoeg zon krijgen, dan is dat ook geen probleem.

Even een schouderklopje op eigen schouder: we schatten dan de grootte misschien niet altijd even goed in, maar we zijn erg goed geworden in het manoeuvreren van het apparaat. Ik rij, Thom staat buiten aanwijzingen te geven en dat werkt super. Andersom ietsje minder, Thom lijkt wat minder goed naar mij te luisteren, dan ik naar hem haha! Laat het hem maar niet lezen :-D. Anyway, het werkt, we blijven rustig en ik denk steeds minder ‘wat zal iedereen wel niet denken: zo’n groot apparaat en weten ze wel wat ze aan het doen zijn!’.

Het weer schijnt echt geweldig te zijn voor deze tijd van het jaar. Iemand zei dat het in mei en juni normaal erg veel regent. We genieten er maar lekker van! Het was heel grappig, want toen we hier aankwamen, zei ik tegen het meisje achter de receptie dat we voor 2 weken hadden geboekt. Ze keek even in haar papieren en zei vervolgens dat we geen 2 weken, maar 18 dagen hadden geboekt haha! Afgezien van een mooi strand, wat geinige tentjes en een mooi mountainbike gebiedje, is hier niet veel te doen, dus dat wordt het ultieme niks doen :-D. Mezelf kennende, weet ik altijd wel wat te verzinnen, dus dat komt wel goed. Tegen Thom zei ik: ‘je kunt altijd gaan werken als je je verveelt!’. Hij tegen mij: ‘dat wordt nog een uitdaging om elke dag een postje te schrijven over niks doen haha!’.

Iedereen is hier wel onder de indruk van onze 5th wheel, we zijn hier GROOT! In de VS waren we een middenmaat, maar hoe noordelijker we komen, hoe kleiner alles om ons heen wordt. Om op Horby Island te komen, moesten we twee veerboten nemen: eentje van Buckley Bay naar Denman Island, daarna 11km rijden naar de volgende veerpont van Denman naar Horby. Iedereen aan boord is heel vriendelijk en behulpzaam, super fijn! De oversteek stelt niks voor, maar 10 minuten. Je kunt niet reserveren, moet gewoon wachten en hopen dat het niet te druk is. De laatste veerboot was de kleinste en we konden er nog net bij, anders hadden we een uur moeten wachten. Ook niet erg, want de omgeving is overal prachtig en idyllisch. Zó groen, overal water, schattige huizen, mooie moestuinen (nog altijd een droom van me om een moestuin te hebben, maar weet inmiddels dat het een stuk ingewikkelder is dan het lijkt en heb veel respect voor mensen met groene vingers!) en om de paar kilometer een bordje ‘pottery’ ‘gallery’ of ‘art’.

ferry_routes

Gisteren waren we trouwens nog naar een erg leuke film gegaan ‘Inside Out’ van Pixar. Hij draait hier vanaf vrijdag in de bioscoop, maar gisteren hadden ze een special event in een aantal bioscopen door het land met een live Q&A na de film vanuit Australia met de regisseur en voor de film een kijkje achter de schermen in de studio’s van Pixar. Heel leuk! Film is een aanrader, anders dan anders. Ik wil ‘m zeker nog een keertje zien.

De boot van Buckley Bay naar Denman Island

Geinig schattig ijsco karretje bij de veerboot naar Horby Island.

hornby-island-road-map

Er staan wat bomen in de weg 🙂

Deze kabel moet even opgetild worden over de airco heen.

Wat krapjes de hoek om.

Bickel mag op het strand! YEAH!