We zijn weer in de grote stad! Gek hoor na weken lang grootse natuur om ons heen, nu weer te lopen tussen hoge gebouwen en weinig groen. Veel daklozen op straat (hopelijk worden die hier in de winter goed opgevangen, want het wordt hier doorgaans heel koud) en druk verkeer.

We blijven hier in ieder geval een week staan om wat werkdingen (Thom gaat Ganttify verder overdragen aan Robin) te doen, mijn laptop moet gemaakt worden (ik heb een afspraak bij de Apple Store op zaterdagochtend), ik ga eens kijken naar racefietsen en verder is er nog een lijstje aan online dingen die uitgezocht moeten worden en op deze camping is de wifi best aardig, dus kan dat ook meteen. Zo moeten we bijvoorbeeld onze vliegtickets naar Nederland gaan boeken, is handig om al te hebben als we zo meteen de grens naar de VS weer oversteken. Als ze moeilijk doen, kunnen we aantonen dat we niet blijven, maar ook weer vertrekken eind van het jaar.

Het was nog even een gedoe om de kampeerplekje die we nu hebben te bemachtigen. Deze camping heeft namelijk twee weken geleden de mogelijkheid om te reserveren afgeschaft en is nu overgestapt op ‘first come, first serve’. Dat is op zich heel fijn als je al een plekje hebt, want dan kun je net zo lang blijven staan als je wilt, maar zonder plek (en alternatieve camping) kan het best een stressfactor zijn. Op de één of andere manier kon ik me er niet druk over maken en had ik het gevoel dat het wel goed zou komen. Zelfs na 3x bellen vanmorgen met de mededeling dat ze vol zaten, zei ik tegen Thom dat we er gewoon naar toe moesten rijden en aan de balie nog een keer informeren. Hier aangekomen, zeiden ze doodleuk dat er drie plekken vrij waren waar we uit konden kiezen! Beetje vreemd, maar wel heel fijn en laten we nu ook nog één van de leukste plekjes hebben, met een mooi uitzicht over het dal zonder buren (de meeste plekken staan hier rug tegen rug). We blijven hier in ieder geval een week en waarschijnlijk nog wat langer. Dat betekent dat we onze reservering in het Glacier National Park moeten inkorten, dat is wel jammer maar die stond voor twee weken, dus we kunnen nog wel een gedeelte daarvan gaan.

Vanmiddag in de stad gestruind met Karin, Peter en de kids. Zoals ik al zei is Calgary niet heel charmant; veel hoogbouw, kantoorgebouwen, flats en weinig groen, maar wel een leuke winkelstraat. Na wat sushi bij de Japanner hadden we ons helemaal geïnstalleerd op de hotelkamer bij Karin en Peter om het Republikeinen debat te gaan kijken (met als trekpleister natuurlijk meneer Donald Trump), maar heel jammer we konden geen enkele zender vinden die het uitzond. Alleen Fox News bleek de rechten te hebben en die zat niet in het pakket. Zelfs CNN deed geen verslag. Lekker handig als je zoveel mogelijk mensen wilt bereiken en de helft kan het niet volgen, omdat hun kabelabonnement niet uitgebreid genoeg is! Stom.

Nu zitten we een beetje uitgepoept weer op de camping, het was een volle dag. Morgen nog een laatste lunch met onze vriendjes, dan brengen we ze ’s middags naar het vliegveld en hebben we iedereen na een topvakantie weer uitgezwaaid!

Pap, herken je nog iets??

De iPhone is goed vertegenwoordigd in dit gezelschap!

Oogjes dicht en volle mond, hmmmm 🙂

Na regen komt zonneschijn!

Ons plekje voor de komende week

Het staat hier lekker vol met grote rigs!