Gelukkig scheen de zon, toen we vanmorgen wakker werden en zag de lucht er rustig uit. Pas vanaf vanmiddag hadden ze regen voorspeld, dus na het ontbijt hebben we de fietsen ingeladen om naar de Buck Lake Loop te rijden. Volgens MTB Project, een hele goede internetsite om trails in de VS te vinden, een erg mooi stuk fietsen. Eén van de mooiste trails van Washington State. Nou daar was niks over gelogen! Na een stevige klim, in het totaal zo’n 7km (die mijn benen ook bijna helemaal leeg reed), was het zo goed als één lange single track afdaling door bergweiden vol met bloemen, dennenbossen met vergezichten om van te smullen vol hoge sneeuw betopte bergen en piepkleine dorpjes in de diepte.

Het wordt al tijd om wat muggenspul mee te nemen, want we werden af en toe wel belaagd als we stilstonden! Het idee om ergens te stoppen om te lunchen, was snel van te baan 🙂 Toch hebben we in een groen wei vol koeien (die ons maar vreemd volk vonden toen we langs ze reden) even gezeten en genoten van het uitzicht. We waren blij dat we goede navigatie bij ons hadden, want het was af en toe een beetje zoeken, maar dat heeft ook wel zijn charme. De tweede helft van de route ging dwars door velden die vol stonden met gele bloemen in volle bloei. Normaal zie je dit soort taferelen alleen maar op foto’s en vraag je je af waar die mensen zijn, omdat je daar ook graag wil fietsen :-D.

Het was een flinke tocht, we hebben iets van 2,5 uur gefietst, maar ik denk dat we gerust meer dan 3 uur onderweg zijn geweest. Halverwege begonnen mijn versnellingen te haperen, heel irritant als je een stuk bergop moet, je terugschakelt maar er niks gebeurt! Gelukkig had ik er relatief weinig last van en heeft Thom heeft hier weer terug op de camping kunnen repareren.

Vanavond laatste avond hier en dan rijden we morgen richting Anacortes, daarvandaan vertrekken we volgende week dinsdag met de boot naar Vancouver Island! De benzine tanks heb ik net volgegoten bij het tankstation, dat was wel even slikken, want daar hadden ze de prijs lekker omhoog gegooid (weinig keuze hier in de wijde omtrek!).