25 juni: Prachtige wandeling en golfen

Na een paar dagen een beetje chillen op de camping, gaan we vandaag wandelen bij Signal Hill, vlakbij de haven en het centrum. Gisteren hadden we eigenlijk bijna de hele dag regen en hebben we een bioscoopje gepakt. De nieuwe Toy Story. Ik had er hoge verwachtingen van, maar uiteindelijk viel de film een beetje tegen. Een sneu verhaal over kinderen die vooral op hun tablets zitten en geen tijd [...]

21 juni: met de veerboot naar Newfoundland

De startup week zit er op, let's go! Toen we deze reis aan het bedenken waren, hadden we nog alle oostelijke provincies op ons lijst: New Brunswick, Novia Scotia, Prins Edward Island en Newfoundland. Maarrrr dat is natuurlijk best wel een boel! Omdat ik eindig met de meiden in Halifax, kijken we eerst naar Novia Scotia. Dan blijkt dat de veerboten naar Newfoundland best al wel vol zitten en als [...]

20 juni: Sail GP race dag!

De dag begint lekker zonnig en met veel wind. We hebben kaartjes voor de 'Grand Stand' om te gaan kijken naar de Sail Grand Prix in de haven van Halifax. Ik heb vorige week in de stad posters zien hangen en als het hard waait dan is het heel spectaculair om te zien. Omdat de veerboot na 2 uur niet meer vaart in verband met de wedstrijden, stappen we [...]

19 juni: Laatste todo’s

Vandaag hebben we eigenlijk wel zin in een dagje niks, maar we moeten in het centrum bij een outdoorwinkel een soort tent op te halen met muggengaas. We zijn het er over eens dat dat toch wel slim is in verband met de 'black flies en muggen'. Hopelijk hebben we het niet te vaak nodig, maar als dat wel zo is, dan zijn we er weet ik zeker heel [...]

18 juni: Nieuwe matrassen en bezoek

Heel fijn, de fietsen zijn al klaar. Thom kreeg gisteren een email binnen. We moeten vandaag van plek verwisselen en dus moet de camper weer op de truck. Het gaat gelukkig heel soepel. We hebben een leuke plek gekregen, de camping is het komend weekend heel druk, dus we konden niet op de plek blijven staan waar we stonden. We hebben besloten om ook langs de Ikea te gaan, [...]

17 juni: Een rondje winkels en golfen

Zo'n eeste week in de camper staat bijna altijd in het teken van een todo lijstje afwerken. Zeker als je in een stad start en daar makkelijk dingen kunt regelen. Dus vandaag de fietsen in de truck en op naar de fietsenwinkel, want ze krijgen een grote beurt. We kunnen ze hopelijk over twee dagen weer ophalen. Toevallig zag ik een paar dagen geleden, toen we hier in de [...]

15 – 16 juni: Halifax, Thom is weer in the house!

15 juni Na een paar dagen alleen komt Thom vandaag aan in Halifax. Nu gaan we samen 2,5 maand op stap! De afgelopen dagen heb ik lekker een beetje bijgeslapen, gesport (na twee weken niks!), de camper opgeruimd en van buiten gepoetst. Als je zo twee weken op stap bent met vier personen dan heeft het niet veel zin om alles te orderen, want dat is niet te doen. [...]

11 juni: Dagje Halifax

Ah, het is alweer de laatste dag! We staan op tijd op, want we moeten de camper weer op de truck zetten zodat we kunnen dumpen. Beetje jammer dat ik dat was vergeten voordat we de camper er af haalden. Ik ga even een parkeerkaart halen bij de receptie en als ik terug kom lopen, komt Ilse op me af. Wat blijkt, er is een mobiel dumpstation en de mannen [...]

10 juni: rijden naar Halifax

En? Heb je een idee hoe een jaar in het leven van een zwarte beer verloopt? Wij hadden het geen van allen goed. Alleen kleine stukjes klopten: Beren gaan meestal in oktober/november de winterslaap in en komen er in maart/april weer uit, dus zo’n 4 tot 7 maanden, afhankelijk van de soort en het klimaat. In warmere gebieden is de winterslaap korter of soms nauwelijks aanwezig. Tijdens deze periode eten, [...]

9 juni: Whale Watching wel niet wel niet wel niet

Laat ik beginnen met de vraag van de dag: hoe denk je dat een jaar verloopt in het leven van een zwarte beer? We bespreken het in de auto en hebben daar allemaal een ander theorie over! Eigenlijk hebben we geen idee! Natuurlijk hebben we het aan AI gevraagd en ik zal morgen het antwoord met jullie delen! Als ik wakker word vanmorgen check ik na wat whatsappjes even op [...]

8 juni: Cabot trail, Skiline trail en walvissen

Helaas wordt ook vandaag onze Whale Watch tour gecanceld. We waren geboekt voor 14:00 's middags dus geen wekker, maar om 10 uur krijgen we een berichtje dat er weer te veel wind is. We hebben al een alternatief plan, we gaan een stuk van de Cabot Trail rijden, dat is een lange rondweg door het park. Je kunt er allemaal trails lopen of bij mooie uitzichtpunten stoppen. Als we [...]

7 juni: Cheticamp

De regen en wind slaan om de camper als we 's ochtends wakker worden….oei, dit is een stuk hardere wind dan er voorspeld was. Ik stuur een email naar de organisatie en krijg al snel antwoord dat de tour gecanceld is. Oké, dan kunnen we in een lagere versnelling. We geven aan dat we dan de middagtour wel willen doen. We bedenken even wat de opties zijn voor de [...]