We willen graag gaan kanoën, maar we moeten een hele lange adem hebben, want we zitten in een dikke mist! Ik besluit om de muurtjes achter ons bankje te verven, die zijn nog grijs en worden geel, net als het muurtje bij de tafel. Dit haalt de camper behoorlijk overhoop, maar we kunnen overal nog net tussendoor lopen. Geel is een prachtige kleur, maar heeft geen sterk pigment. Ik weet van het vorige muurtje dat ik pas na 3 a 4 lagen een dekkende kleur had en dat is nu ook weer. Maakt niet uit, na de eerste laag, bel ik even met mijn ouders, die vertrekken morgen weer uit Frankrijk. Na een half uurtje kletsen, schilder ik de tweede laag en lunchen we wat. Iemand op de camping heeft Thom gezegd dat het vanaf 3 uur zal opklaren, dus daar hopen we dan maar op! Ik besluit om alle spullen voor de kano gewoon naar het strand te dragen en de zon zo af te dwingen. Gelukkig ligt het strandje vlakbij onze plek. Als de kano klaar is, is er een heel waterig zonnetje. Inmiddels is het al half vier en we besluiten maar gewoon te gaan. De mist geeft wel een beetje een apart sfeer aan dit tripje, zeker omdat het enorm beweegt. Het ene moment varen we in een stralende zon en blauwe lucht en het volgende moment kan je bijna het volgende eilandje niet zien. Gelukkig is het niet ingewikkeld navigeren en gaan we ook niet heel ver van de camping vandaan. Wat hier leuk is, is dat het een soort lange water armen zijn, waarvan je helemaal de kant kan volgen en zo slingeren we langs de natuur om uiteindelijk als we in een rechte lijn terug gaan, niet heel ver weg te zijn. Op een gegeven moment besluit Thom het droontje op te laten. We leggen de kano stil tegen de kant in een klein baaitje. Ik vraag nog of Thom het zeker weet, wat toch een beetje spannend zo boven water. Ja, hij vindt het ook spannend, maar komt vast goed. Ik hoor ‘m achter me aan gaan en opstijgen. Oke, zegt Thom, peddelen maar! Maar plotseling verandert het gezoom in gepruttel en stilte! Hij is meteen na het opstijgen, gestopt en in het water gedoken! Thom springt uit de kano, ik gil dat hij de kano niet om moet flippen, maar het is heel ondiep en het gaat goed. Binnen 10 seconden heeft hij ‘m uit het heldere water gevist, maar vreest het ergste. Wonder boven wonder brandt het lampje nog en gelukkig hebben we een handdoek bij ons en kan Thom ‘m afdrogen. Accu er uit en nu maar hopen dat de schade beperkt is gebleven. We besluiten terug te peddelen, zodat we ‘m in een bak rijst kunnen stoppen of bij de kachel kunnen leggen. Fast forward: godzijdank werkt ie nog! Wat een enorme mazzel! Er bleek een instelling niet goed te staan, waardoor de drone zich niet goed kon orienteren.









