Ze kunnen aan het begin van de camping beter een bordje ‘Full’ zetten, want al aan aantal uur rijden mensen rond op zoek naar een plekje, maar sinds een uur of half 11 is alles bezet. Van de camping host (vrijwilliger) hoorde ik dat het maandag Presidents day is en iedereen een lang weekend heeft. Zijn wij blij dat we hier al staan en dat reserveren hier niet mogelijk is. First come, first serve en dus kunnen we lekker blijven staan.

Veel mensen die we spreken vragen ons waar we hierna naar toe gaan, zo ook een Texaan die achter ons staat en een praatje kwam maken omdat we een nummerbord hebben van Texas. Helemaal verbaasd dat we uit Nederland kwamen (erg grappig), maar nog meer verbaasd om te horen dat we niet weten waar we hierna naar toe gaan. Ik zeg dan altijd dat we in juli in Vancouver moeten zijn, omdat ons visum verloopt begin juli (we hebben een visum voor een half jaar en daarna moeten voor een redelijke tijd de VS weer uit), maar dat we verder geen plan hebben.

Je leest wel vaker de zin: ‘de reis is belangrijker dan het doel’. Dit kan je op allerlei vlakken toepassen: persoonlijke ontwikkeling, werk, maar in dit geval ook heel letterlijk. Ik vind het een interessante gedachte. Misschien is het doel van deze reis: het niet hebben van een doel 🙂 Toen we tijdens onze studie elke zomer weggingen voor twee maanden, deden we hetzelfde. We wisten op welke stad we invlogen en we wisten ook weer wanneer we terug gingen, maar wat we tussen die twee data in deden, stond volledig open. Toen we deze trip aan het voorbereiden waren, hadden we min of meer dezelfde houvast: datum land in – datum land uit. We bespraken dat we niet eindeloos veel kilometers willen rijden en we wisten dat we naar het westelijk deel van de VS wilden, omdat hier de meeste nationale parken zijn, maar ook veel ‘public land’ waar je off the grid kunt gaan (dat laatste is aan de oostkant zo goed als niet te vinden). Op een gegeven moment moest ik wel lachen, want ik herinnerde me plotseling onze reizen van vroeger en hoe wij op stel en sprong konden beslissen om 1000 km verderop te gaan en liet ik het idee los om de route al min of meer uit te stippelen. Dat is maar goed ook, want we doen nu al heel andere dingen dan we van te voren hadden bedacht (vrijwillig en onvrijwillig)!

We zitten nu in een supermarkt vlakbij de camping even wat internet dingen weg te werken. Ik mijn post en vragenlijstje (zie vorige post) en Thom wat werkdingen. Zelfs hier in de supermarkt kun je gokken. Er is een soort hoekje met allemaal fruitautomaten (er zitten ook echt mensen!). Thom ging gisteren nieuw gas tanken voor de camper (we hebben twee flessen die je moet bijvullen) en zelfs in de winkeltje van het tankstation stond een rij fruitautomaten. Toen hij vroeg aan de cassière om te wisselen, kon dat niet, maar zei ze ‘gooi maar wat in de fruitautomaaat en klik dan op uitkeren, dan kan ik het je aan de kassa teruggeven’. Thom zei dat het toch een beetje raar voelde om 100 dollar in een gokautomaat te gooien! haha!

Vanmiddag kwamen we via Tripadvisor (wat een uitvinding!) uit bij een raw food restaurantje (lekker gegeten) in een wijkje waar we anders nooit waren gekomen. Grote villa’s aan een grote vijver, dat een beetje leek op een heel groot zwembad omdat de bodem gewoon van beton was. Erg leuk.

Thom kijkt nog wat twijfelend 😀

Morgen gaan we naar een mooi mountainbike gebied, waar Thom vanmorgen al helemaal lyrisch vandaan kwam. Mijn fiets is vandaag gemaakt, dus kan ik hopelijk eindelijk weer goed schakelen zonder dat mijn ketting er de hele tijd af gaat. Morgenavond gaan we de Strip uitchecken, zaterdagavond dus het zal lekker druk zijn!

Leesvoer van vanmorgen 🙂

Mijn bolletjes trui!

Nieuwe mand Bickel, de vorige is hebben we weggegeven aan de buurhond in Bullhead City, want Bickel wilde er NIET in liggen! Ze had 1 of 2 keer een statische schok van mij gehad en daardoor was de mand ‘cursed’ haha! Ik raak haar nu ‘s avonds niet meer aan!!

Uitzicht tijdens het fietsen van Thom vanmorgen