Al sinds we op reis zijn, heb ik farmers markets op mijn wenslijstje staan. Er was alleen niet veel te verkopen de afgelopen maanden, vanwege het seizoen, maar sinds eind mei, begin juni gaan alle markten weer van start. Er hangt altijd zo’n leuk sfeertje en vaak kun je er lekkere dingen kopen. Eén van mijn favoriete markten is de biomarkt op de Noordermarkt in Amsterdam. Neem wel een goed gevulde portemonnee mee als je echt boodschappen wil doen, maar het sfeertje is gratis :-). Vanmorgen was er in Anacortes een markt en daar hebben we heerlijk rondgestruind en ontbeten. Toevallig was er ook een festivalletje gaande op hetzelfde terrein aan de haven, dus voor we het wisten, liepen we over de befaamde ‘Old Cars Show’. Daar zijn Amerikanen blijkbaar dol op, want je ziet bijna in elk stadje of dorpje wel een aankondig voor een show met oldtimers. Er komen heel veel mensen op af en ook hier was het gezellig druk. Ik heb helemaal niks met auto’s, dus het is erg grappig om mensen te zien slenteren langs mooi opgepoetste bakken, allemaal met de motorkap open, zodat je ook onder ‘the hood’ kunt kijken. Het verschil in publiek op de biomarkt en op dit festivalterrein was wel groot! Het aanbod aan eten ook té vet, met de corndog als een soort vlag op een moddervette schuit! De corndog is een worst die door een beslag wordt gehaald en dan gefrituurd. Een grote dikke fricandel op een stokje haha! Wij hadden net ons ontbijt op en dan zitten mensen al aan de hamburgers en pulled pork sandwiches. Niet echt ons ding.

speciaal voor papa: een leuk kraampje met zelf ingebonden schetsboeken. Ze gebruikte er bestaande boekkaften voor die ze gratis van de bibliotheek kreeg. Grappig he?

Ok…dit vond ik wel een mooie auto 🙂

Vanmiddag ben ik naar het strand gefietst en heb ik weer een serie foto’s gemaakt. Ik vermoedde al dat het druk zou zijn en er waren inderdaad lekker veel mensen aan het genieten van het mooie weer. Leuke foto’s gemaakt, het is een charmant strandje. Thom was gaan fietsen bij een mountainbike gebiedje hier vlakbij. Het was wel leuk geweest, maar wel wat benauwd, er waren veel muggen en hij had last van enorme kriebel ogen door iets in de lucht 🙂 Niet het best scorende rondje dus!

Morgen gaan we naar de Boeing fabriek! Die zit hier een uur rijden vandaan. Beetje jammer dat we al weten dat we geen foto’s mogen maken, maar ik ben heel benieuwd. Lijkt me erg leuk om te zien hoe en waar die vliegtuigen worden gebouwd.