Wat een topdag! Vanmorgen al vroeg uit de veren om te gaan wandelen bij Lake Cavell. Het was een aaneenschakeling van fotogenieke momenten! We waren expres vroeg vertrokken, want Thom en ik hadden in Death Valley al ervaren dat de meeste mensen langzaam opstarten en het overal rond de middag heel druk is, terwijl je bijzonder plekken ’s ochtends vaak bijna voor jezelf hebt.

Bij de afslag naar het meer stond een groot bord dat rv’s langer dan 7 meter niet omhoog mochten. Wij waren met de pickup, maar Niels en Peter hadden allebei een camper van 9 meter dus die moesten ‘m achterlaten op de parkeerplaats. De kids waren helemaal enthousiast dat ze in de achterbak van de truck verder mochten. Een iets andere temperatuur dan op Curaçao waar Max en Noor voor het laatst achterin hadden gezeten, dus iedereen werd lekker ingepakt met dikke jassen en extra dekens, want we moesten toch nog zo’n 14 kilometer rijden. Zo pasten we makkelijk met zijn allen in onze auto!

De uitzichten onderweg waren geweldig, de gletsjer die bij Lake Cavell ligt zag je om elke bocht opdoemen en steeds dichterbij komen. Eerst kwamen we langs een turquoise gekleurd meer, prachtig diep blauw en toen aan het einde van de weg hadden we het gevoel aan de voet van de gletsjer te staan. Auto geparkeerd, iedereen er uit en extra jassen aan, want het was er kouder dan we hadden verwacht. Bij het eerste uitkijkpunt had je al een geweldig uitzicht, maar de gletsjer bleef de hele wandeling de hoofdrolspeler.

Wel interessant om te weten is dat in augustus 2012 zo’n 60% van de Ghost Gletsjer ter grote van 1480 stadsbussen los was gekomen van de wand, om vervolgens in het kleine gletsjer meer te vallen en een enorme vloedgolf te veroorzaken, waarvan je nu de stroompaden nog ziet lopen. Dat moet echt een spectaculair gezicht zijn geweest! Wij zagen boven op de berg aan het einde van de klim omhoog ook een paar ‘mini’ lawines, die Thom heeft kunnen filmen. Waren wij ook al heel enthousiast over :-). We zaten al te grappen, dat het toch wel heel erg balen moet zijn als zo’n enorm stuk afbreekt en jij net weer de bocht om bent gelopen of dat jij ’s ochtends bent gaan kijken en dit gave schouwspel ’s middags plaatsvindt :-D.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het een prachtige wandeling was met waanzinnige uitzichten, bloeiende bergweiden, groene denneboom bospaden, schattig beestjes (gelukkig geen grizzlies, ook al stond er een waarschuwing bij de start dat er grizzlies recentelijk waren gespot) en kabbelende bergstroompjes. Het was wel een flinke klim, maar zelfs Jonas haalde de top en was samen met Max als eerste weer beneden. Onderaan de berg wel even de spieren gestretcht, ben benieuwd of iemand spierpijn heeft morgen.

Karin en ik waren nog een stukje gaan fietsen aan het eind van de dag. Het duurde even voordat we op pad waren, want de hele ketting viel van mijn oude mountainbike af. Gelukkig hadden we een extra schakeltje en dus konden we (Kaar, Peet en ik) ‘m redelijk snel repareren. Fietsen is hier waanzinnig, prachtige paden en uitzichten. Op de terugweg wilden we op een gegeven moment het fietspad naast de weg oprijden, toen we geroep hoorden uit een auto die langskwam. Hadden ze net op dat pad waar wij in wilden rijden een beer gezien! Wijselijk verkozen we het asfalt voor het laatste stukje. Karin had nog wel haar fototoestel in de aanslag, maar we hebben ‘m niet meer gespot. Toch een spannende afsluiting van een erg leuke vakantiedag!

Het water was echt deze kleur!

Jonas had even wat aanmoediging nodig de laatste meters.

Noor en Peter

Familie Monster 🙂

Waarom toch overal die steentorentjes?? Dan maar zelf ook eentje bouwen 🙂

Even luieren in de hangmat!

Fietstochtje Kaar en mij

Het spel Weerwolven is favoriet op vakantie, de kids zouden het wel elke avond willen spelen!