Na de volle dag van gisteren, zijn we vandaag lekker op de camping gebleven. Af en toe horen we luid gebrul van de ‘Tractor Pull’, het evenement vanavond op de Fair. Ik geloof dat het er op neer komt dat je probeert zo zwaar mogelijke objecten te trekken met je tractor :-).

Vanmorgen gezellige geskyped met mijn ouders. Dat was al weer lang geleden, want zij waren zelf ook op vakantie, dus heel leuk om elkaar weer even te zien! Daarna zitten prutsen met mijn nieuwe loepje en juweliersweegschaaltje om uit te vogelen wat ik nu aan saffieren heb gevonden en hoeveel karaat ze zijn. Nog niet eenvoudig want de weegschaal moet op een platte ondergrond staan, mag niet vibreren en mag ook niet op de tocht staan om een goede inschatting van het gewicht te geven! Dat is dus NIET handig in een camper want al deze factoren werken tegen je šŸ™‚ Uiteindelijk buiten op de grond had hij er wel zin in en gaf het aan dat mijn laatste vondst 2,5 karaat is, Ć©Ć©n meer dan de grootste die ik al had. Het is wel leuk, ik heb ook een hardheidstest setje gekocht en nu kan ik met behulp van een ‘deductie’ boekje een poging gaan wagen om de identiteit van gevonden stenen te bepalen. Ben benieuwd of het haalbaar is!

Vanmiddag hebben we nog een leuk stuk gefietst. We hebben twee racefietsen gehuurd om eens te kijken hoe dat bevalt en we zijn enthousiast! Thom had gisteren een stuk gereden met de mountainbike en nu bleek hij 15% sneller te rijden, in plaats van 25km/uur ging hij nu 30km/uur. Je merkt ook heel erg dat de fiets meewerkt, het klinkt misschien een beetje raar, maar het is alsof de mountainbike zoiets heeft van: ‘oookay ik ga wel mee fietsen, maar je moet niet denken dat ik super enthousiast wordt van een stuk asfalt!’, terwijl een racefiets staat te springen om te gaan. Does that make sense? šŸ˜€

Helaas kreeg Thom op 3/4 van de rit een lekke band en moesten we het laatste stuk teruglopen, want we hadden geen plaksetje….grrr. Van de positieve kant hadden we mooi de tijd om eens uitgebreid te bespreken hoe we de komende jaren onze tijd gaan indelen (was niet de eerste keer hoor dat we het hier over hadden); hoe lang we op Curacao en in Nederland willen/kunnen zijn, hoeveel tijd we in Amerika willen doorbrengen, wat dat betekent voor het kopen van een huis op het eiland en/of in Amsterdam. Een lastige factor in het geheel is mijn werkruimte. Een atelier neemt veel m2 in beslag en kost dus ook een boel geld. Twee volwaardige ateliers is wat te veel van het goede, dus de vraag is ook waar het zwaartepunt komt te liggen. Het is een hele puzzel, niet altijd even simpel, uiteindelijk komen we er wel uit, maar dit soort gesprekken kosten wel een boel energie pffff! Dus we zijn nu wel even uitgeluld! Ik ga zo een bakje yogurt maken en dan lekker even verstand op nul voor de tv. Morgen moeten we er vroeg uit, want de 5th wheel gaat naar de monteur om de remmen en het gassysteem te laten checken en waarschijnlijk krijgt ie ook een trekhaak (voor een fietsenrek). Zijn we voor de dag ons huisje kwijt, das een gek idee!

Steentjes doorzoeken op bijzondere exemplaren!