We rijden heel vroeg weg uit Cedar City, waar we de afgelopen dagen hebben gestaan om de camper klaar te maken voor de stalling. Het is nog ongeveer 3,5 uur rijden naar Vegas, maar we zijn hier expres gaan staan, omdat we hier hoger zitten en daardoor is het een stuk koeler. Ik denk overdag zo’n 26 graden in plaats van 35!

Het plan is om eerst naar Boulder City te rijden, net buiten Vegas, omdat ik daar nog een aantal pakketjes naar het postkantoor heb gestuurd. Vooral een lading stencils voor mijn werk was belangrijk en die hadden een lange levertijd, dus kon ik nergens anders ophalen. Het gaat heel soepel en de dame achter de balie heeft haar armen vol voor me haha! Thom zal wel denken, waar gaan we dat dan nog laten in de koffers, maar ik ga ervan uit dat het vooral veel verpakkingsmateriaal is.
Na een broodje en koffie bij een schattig koffietentje in Main Street, hoppen we weer in de auto en rijden we naar een wasstraat. Alles zal wel snel weer stoffig worden, maar zo begint ie in ieder geval schoon. Terwijl Thom buiten alles doet, maak ik meteen alle pakjes open, zodat ik het karton hier weg kan gooien. Ik krijg gelijk, wat er aan spullen overblijft, is een stuk beter te overzien als alle dozen opengemaakt zijn. Als ik klaar ben, neem ik de binnenkant van de truck nog even voor mijn rekening zodat het dashboard ook weer mooi stofvrij is en glimt. Helaas vliegt er een wesp de auto in en als deze bekneld raakt tussen mijn arm en lijf, krijg ik een steek. Snel azijn er op en het doet wel pijn, maar gelukkig trekt het ook snel weer weg.

Na de wasbeurt door naar de stalling. Het is een vrij professionele setup en hier laten we de camper met een gerust hart achter. Voor het eerst staat ie onder een afdakje! Het is wel even een klusje om ‘m op z’n plek te krijgen, zoals bij alle stallingen is het allemaal heel krap om zoveel mogelijk campers kwijt te kunnen. Zodra de camper staat, rijden we nog even met de truck het terrein af om te tanken. Dat waren we vergeten en in Vegas kun je niet overal diesel tanken dus beter om dat even te doen zonder de 5th wheel achter ons aan te hebben. Er komt een enorm donkere lucht aan en ik hoop dat we het droog zullen houden, want we moeten vanaf de plek waar de camper staat nog een stukje lopen naar het hek en daar wachten op een Uber. En er is geen afdak te bekennen!
Gelukkig gaat het langs ons heen en zitten we een half uurtje later droog in de Uber op weg naar het hotel aan de Strip. We hadden bedacht dat het leuk was om nog een dag op de Strip door te brengen. We zijn er al wel vaker geweest, maar nog nooit in een hotel geslapen daar.

Ik heb The Wynn geboekt en dat blijkt een goede keuze. Het is echt een prachtig hotel! De drukte bij het inchecken is voorbij als wij rond 18:00 aan de balie staan. We krijgen een hele mooie kamer met uitzicht op de bergen (stiller dan aan de andere kant waar de Beach club tot diep in de nacht open is). Ze weten wel hoe ze je in de watten moeten leggen hier! We zijn wel uitgepoept na zo’n volle dag, maar wel fijn om alle klusjes in één dag geklaard te hebben. Na room service gaan we nog even naar beneden om een rondje te lopen. Overal waar je kijkt, is overdaad, maar super mooi gedaan.

De volgende dag gaan we zoveel mogelijk proberen uit de dag te halen! Al vroeg zijn we bij het zwembad om lekker in de schaduw een plekje te veroveren. Daarna gaat Thom op zoek naar wat ontbijt (koffie en een croissant) en liggen we een paar uur te luieren. Het is té grappig, want aan beide zwembaden (family en adults only) staan 3 a 4 life guards. Het water komt niet verder dan je middel dus super overdreven, maar blijkbaar willen ze geen enkel risico lopen! Net als in het hotel, is dit ook weer waanzinnig mooi aangelegd met grote palmen, bomen en bloemen. Een heel andere sfeer dan binnen, alsof je ergens aan het strand bent. Langs de randen heb je allemaal cabana’s die je kan huren en dan heb je een privéplekje bij het zwembad. Wij waren natuurlijk nieuwsgierig wat dat kost….tussen de 3000 en 5000 dollar per dag!! WHAT?! De enige reden waarom je daar zou gaan liggen, is status. Iedereen weet heus wel wat het kost namelijk. De meesten waren leeg, maar als je dan mensen in zo’n cabana ziet, word je wel meteen nieuwsgierig!

Rond half twaalf houden we het voor gezien en gaan we naar de kamer om ons om te kleden. We hebben gereserveerd bij The Buffet, een all you can eat restaurant dat hele goede reviews krijgt en er prachtig uit ziet. De andere restaurants zijn wat stijver en sommigen zelfs met een Michelin ster of iets in die geest. Dit vinden we leuker. Het is inderdaad prachtig! We krijgen een leuke tafel en het buffet is waanzinnig uitgebreid. Je kunt het zo gek niet bedenken of je kan het krijgen en het deel met toetjes is echt over de top! Zoooo jammer dat je je maag niet wat kan vergroten op zo’n moment!
Na de lunch lopen we naar de overkant van het hotel waar een hele grote shoppingmall is. Daar zit ook mijn favoriete winkel Anthropologie en daar wil ik graag nog even neuzen. Ik vind er een paar leuke zijden doekjes voor in mijn haar en Thom slaagt ook nog in een andere winkel: een paar mooie polo’s voor op C.

De rest van de middag chillen we op de kamer. ‘s Avond gaan we weer op stap. We wilden graag naar een show, maar er is gek genoeg niks dat ons aanspreekt. De bijzondere shows lijken allemaal eind augustus en in september weer te komen. Zo lopen wij bijvoorbeeld Lionel Richie mis, die had ik best wel willen zien. Maar goed, we hebben al die andere keren nog nooit gegokt en dat moet nu maar eens gebeuren. Ik heb er echt helemaal niks mee, het is echt weggooien van je geld. Maar we geven ons er aan over en kiezen een aantal gokkasten uit met bankjes waardoor je samen kan spelen. Wat is dat uitgekiend zeg. Je wint telkens om de zoveel tijdje een beetje, waardoor je zo’n euforie gevoel krijg, heel slim. Toch hebben we echt veel lol, zeker bij een kast die tot aan het plafond reikt en waar het spel zich soms helemaal omhoog beweegt als je geluk hebt. Daar winnen we 35 dollar, die we daarna ook weer verspelen haha! Als het vastgestelde budget op is, stoppen we. Ik kan niet anders zeggen: heel leuk om een keer te doen! Maar al die mensen die hier duizenden dollars weggooien blijf ik toch wel dom vinden!

Echt een leuke dag om de vakantie mee af te sluiten! Tot volgend jaar!